• ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ

Η αθωότητα ενός παιδικού (αντισημιτικού) μυαλού;


Τι σχέση έχει η διάσημη, πολυβραβευμένη και εμβληματική κινηματογραφική ταινία «Η λίστα του Σίντλερ» με το καλλιτεχνικό πατινάζ; Τι σχέση έχει το Σαπόρο, η ιαπωνική… Λάρισα (πέμπτη πιο πυκνοκατοικημένη πόλη της χώρας γαρ) με το Άουσβιτς και όσα έλαβαν χώρα σε αυτό το «κέντρο φιλοξενίας»; Ευλόγως, η απάντηση θα ήταν «ουδεμία», αν δεν είχε προηγουμένως μεσολαβήσει ο… μόλις εικοσιτριών Μαΐων Αντόν Σουλεπόφ.


Πιο συγκεκριμένα, στο Grand Prix καλλιτεχνικού πατινάζ που διεξήχθη στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, ο Ρώσσος αθλητής… απασφάλισε. Με μια χορογραφία που θα αποτελεί θέμα συζήτησης για καιρό, όχι για το αθλητικό της σκέλος αλλά για όλα τα παρελκόμενα αυτής, ο πατινέρ κατάφερε να βρεθεί στο προσκήνιο της αθλητικής και μη επικαιρότητας. Πού οφείλεται, όμως, αυτή η πρωτόγνωρη, τόσο για το σπορ, όσο και τον αθλητή, δημοσιότητα;


Επιλέγοντας ως κεντρικό θέμα της χορογραφίας του τη εναλλαγή ρόλων μεταξύ θύματος και θύτη, ο Ρώσσος χορευτής προέβη σε δύο εξαιρετικά τολμηρές -και αιρετικές- επιλογές. Ως μουσικό χαλί για το νούμερό του, ο Σουλεπόφ επέλεξε την κεντρική σύνθεση του John Williams για το προαναφερθέν ιστορικό και κοινωνικό δράμα του Steven Spielberg. Παράλληλα, ως στολή, προτίμησε ένα σύνολο, το οποίο αποτελούσε μια σύνθεση ρουχισμού κρατουμένων και φρουρών του Άουσβιτς


Σα να μην εφταναν όλα αυτά, η International Skating Union, η αντίστοιχη FIFA ή FIBA, φάνηκε να επικροτεί την πρωτοβουλία αυτή και να στέκεται αρωγός στην προσπάθεια του αθλητή. Δεν δίστασε να προτείνει το κοστούμι του πολυβραβευμένου Ρώσσου ως υποψήφιο για το… Όσκαρ καλύτερης αμφίεσης!


Όπως είναι ευλόγως αντιληπτό, η διεθνής κατακραυγή που ακολούθησε τόσο ως προς τον αθλητή, όσο και ως προς την παγκόσμια ομοσπονδία ήταν ηχηρή. Η αντίδραση της Anti-Defamation League, οργάνωσης παγκόσμιας εμβέλειας, με σπουδαίο έργο στον κατευνασμό του μίσους και κύριο στόχο την πάταξη του αντισημιτισμού, ήταν αστραπιαία. Μέσω ανακοίνωσής της, χαρακτήρισε αφενός την επιλογή της ενδυμασίας του αθλητή ως «αναίσθητη και προσβλητική», αφετέρου την πρόκριση της στολής μεταξύ των υποψηφίων προς βράβευση ως πηγή έκπληξης. «Τα αστέρια του Δαβίδ ή κάποιο άλλο απεικόνισμα στρατοπέδων συγκέντρωσης δεν έχουν καμία θέση στον κόσμο του καλλιτεχνικού πατινάζ», κατέληγε.


Πέραν, όμως, του προαναφερθέντος οργανισμού, κινητοποιήθηκαν και απλοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μερικά μηνύματα των οποίων παραθέτω κάτωθι: «Είμαι πραγματικά σοκαρισμένος που η στολή του Σουλεπόφ επιλέχθηκε ως υποψήφια να βραβευτεί. Είναι ανεύθυνο και προσβλητικό. Ο τρόμος της γενοκτονίας δεν πρέπει να γίνεται αντικείμενο διασκέδασης. Αφαιρέστε το άμεσα!». «Γιατί το εξαιρετικά επιθετικό αυτό κοστούμι, που τόσος κόσμος έχει ζητήσει την κατάργησή του, είναι υποψήφιο προς βράβευση; Είστε, πράγματι, τόσο αδαείς ή συμπεριφέρεστε με αντισημιτικό τρόπο επίτηδες; Νομίζετε ότι είναι εντάξει να κοροϊδεύετε το ολοκαύτωμα;»…


Ως αποτέλεσμα των εντόνων αντιδράσεων που προεκλήθησαν, η ISU οδηγήθηκε στην απόσυρση της στολής του Σουλεπόφ από τις υποψήφιες για το βραβείο καλύτερης αμφίεσης και ο ίδιος ο αθλητής, για το υπόλοιπο της διοργάνωσης συμβιβάστηκε με την επιλογή μιας λιγότερο αντισυμβατικής εμφάνισης.


Δείτε εδώ το νούμερο του Αντόν Σουλεπόφ.





Πηγές: contra.gr , popculture.com , forward.com , washingtonpost.com, youtube.com

2.png

follow us on Instagram @atheniantimes.gr

"Νέα άποψη σε Αθηναϊκούς καιρούς"
- ΟΙ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΜΑΣ -
Εικόνα1.png
LACREDI LOGO.png
- ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ -
  • Black Facebook Icon
  • Instagram
Εικόνα1.png
Εικόνα1.png